خانه » ارتقای امنیت سایبری هند با تربیت ۵ هزار کماندو سایبری

ارتقای امنیت سایبری هند با تربیت ۵ هزار کماندو سایبری

0

هندوستان در راستای مقابله با رشد روزافزون جرایم سایبری، برنامه‌ای بلندپروازانه برای تربیت ۵ هزار کماندو سایبری در طول ۵ سال آینده آغاز کرده است. این نیرو‌های متخصص سایبری که توسط سازمان‌های دولتی و پلیس به کار گرفته خواهند شد، ماموریت دارند تا با تهدیدات پیچیده سایبری مقابله کرده و فضای دیجیتال کشور را ایمن‌تر سازند.

این اقدام بخشی از یک طرح جامع‌تر است که توسط وزارت امور داخلی هند و به رهبری آمیت شاه، وزیر این وزارتخانه، تدوین شده است. علاوه بر تربیت کماندوهای سایبری، ایجاد مرکز کاهش کلاهبرداری سایبری (CFMC)، راه‌اندازی پلتفرم هماهنگی اطلاعات جرایم سایبری به نام “سامانوی” و همچنین توسعه سامانه ثبت مظنونین جرایم سایبری از دیگر اقدامات مهم در این طرح محسوب می‌شوند.

سامانه ثبت مظنونین جرایم سایبری که بر اساس پرتال ملی گزارش‌دهی جرایم سایبری (NCRP) و با همکاری بانک‌ها و مؤسسات مالی طراحی شده است، اطلاعات جامعی در مورد کلاهبرداری‌های سایبری را در اختیار مقامات قرار می‌دهد.

تمامی این اقدامات زیر نظر مرکز هماهنگی جرایم سایبری هند (I۴C) انجام می‌شوند. این مرکز به عنوان یک نهاد ملی، وظیفه هماهنگی، پیشگیری و پاسخ‌دهی به تهدیدات سایبری را بر عهده دارد. همچنین I۴C با راه‌اندازی کمپین‌های آگاهی‌بخشی عمومی، به دنبال افزایش سطح آگاهی مردم در زمینه امنیت سایبری و راه‌های مقابله با جرایم سایبری است.

با توجه به افزایش چشمگیر پرداخت‌های دیجیتال در هند، که طبق آمار بانک مرکزی به ۴۶ درصد می‌رسد، تقویت امنیت سایبری و مقابله با کلاهبرداری‌های آنلاین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است. تربیت نیروهای متخصص سایبری و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای مقابله با تهدیدات سایبری، گامی مهم در جهت حفظ امنیت فضای دیجیتال هند و حفاظت از منافع شهروندان این کشور محسوب می‌شود.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *