خانه » آغاز به کار دوره آموزش زبان فارسی در دانشگاه ساراتوف؛ گامی در جهت گسترش زبان و فرهنگ ایرانی

آغاز به کار دوره آموزش زبان فارسی در دانشگاه ساراتوف؛ گامی در جهت گسترش زبان و فرهنگ ایرانی

0

در اقدامی ارزشمند، دوره آموزش زبان فارسی در دانشگاه دولتی ساراتوف روسیه آغاز به کار کرد. این دوره با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه و نمایندگی بنیاد سعدی برگزار می‌شود و نشان از اهمیت روزافزون زبان و فرهنگ ایرانی در جهان دارد.

دانشجویان دانشگاه ساراتوف و سایر علاقه‌مندان به زبان فارسی در سطوح مختلف مقدماتی و پیشرفته در این دوره شرکت می‌کنند. کلاس‌ها با استفاده از کتاب‌های آموزشی استاندارد بنیاد سعدی، “گام اول” و “مینا”، و با تدریس حامد میرزاخانی برگزار می‌شود.

در مراسم افتتاحیه این دوره، علاوه بر پاسخگویی به سوالات دانشجویان درباره زبان فارسی، ایران و فرهنگ آن، به برخی نکات کلیدی در فرایند یادگیری زبان فارسی نیز اشاره شد. میرزاخانی با بیان مطالبی درباره تاریخ، هنر و فرهنگ عامه ایران، تلاش کرد تا دانشجویان را با جنبه‌های مختلف فرهنگ غنی ایرانی آشنا کند. همچنین، بر اهمیت رعایت نکات خاص در نوشتن و خواندن زبان فارسی تاکید کرد.

شعرخوانی یکی از دانشجویان دوره پیشرفته از دیوان حافظ، پایان‌بخش باشکوهی برای این مراسم بود و نشان از علاقه و تسلط دانشجویان به زبان و ادبیات فارسی داشت.

آغاز به کار این دوره آموزشی، گامی مهم در جهت گسترش زبان و فرهنگ ایرانی در روسیه و افزایش شناخت جهانیان از تمدن کهن ایران است. امید است با ادامه این‌گونه برنامه‌ها، شاهد رشد روزافزون علاقه‌مندان به زبان و فرهنگ فارسی در سراسر جهان باشیم.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *